Робота АТ АКБ «Львів» (далі-Банк) з простроченою заборгованістю організована та здійснюється відповідно до Законів України «Про банки і банківську діяльність», «Про споживче кредитування» та регулятивних документів Національного Банку України та Кабінету Міністрів України.
Для роботи з простроченою заборгованістю Банком розроблено спеціальні процедури та створені відповідні внутрішні підрозділи.
Підрозділи розпочинають роботу з першого дня прострочення, вживають всіх необхідних заходів для поновлення платоспроможності клієнтів, врегулювання та стягнення заборгованості.
Для роботи з поновлення платоспроможності боржників Банком передбачені спеціальні інструменти реструктуризації, що можуть бути застосовані в залежності від індивідуальних обставин виникнення простроченої заборгованості.
В процесі роботи із простроченою заборгованістю Банк застосовує наступні інструменти комунікації з боржниками:
- SMS-повідомлення, повідомлення в мобільному додатку, повідомлення в месенджерах, електронні листи, паперові листи);
- дзвінки (зокрема системи автоматичного додзвону, IVR);
- особисті зустрічі.
Банк, новий кредитор, колекторська компанія має право звертатися до третіх осіб у порядку та на умовах, передбачених ст. 25 Закону України «Про споживче кредитування», з метою інформування про необхідність виконання споживачем зобов’язань за договором про споживчий кредит.
У разі відмови боржника від співпраці, неможливості застосування дієвих інструментів реструктуризації, відсутності грошових коштів для погашення боргу, Банк вживає заходів для примусового стягнення заборгованості, що мають у своєму складі інструменти позасудового та судового врегулювання, щонайменше такі:
- Претензійно-позовна робота щодо стягнення боргу, предмета застави/іпотеки тощо.
- Вчинення виконавчого напису нотаріуса.
Відкриття виконавчого провадження у Державній виконавчій службі або у приватних виконавців, у межах якого здійснюється:
- арешт і примусове списання коштів із рахунків інших банків;
- арешт заставного й іншого майна боржника, поручителя, їх вилучення і примусовий продаж;
- примусове стягнення із заробітної плати, пенсії боржника та фінансового поручителя.
- Набуття банком у власність предмета застави (іпотеки).
З метою підвищення ефективності роботи з простроченою заборгованістю та у випадках економічної недоцільності застосування внутрішніх процедур, Банк має право залучає до співпраці колекторські компанії. Перелік колекторських компаній, з якими співпрацює Банк розміщено за посиланням.
Наразі банк не залучає до співпраці колекторські компанії.
Порядок взаємодії із споживачем фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки), повідомлення кредитодавця, нового кредитора та/або колекторської компанії про те, що інтереси споживача фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його уповноважений представник.
Всі дії та комунікації співробітників Банку зі споживачем фінансових послуг повинні відбуватися з дотриманням норм етичної поведінки відповідно до вимог Законів України “Про Національний банк України”, “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, “Про споживче кредитування”, та Постанови НБУ №170 від 04 серпня 2022 р. «Про затвердження Положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії із споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки)».
Умови, за яких Банк, новий кредитор розпочинають діяльність із врегулювання простроченої заборгованості, здійснюють відступлення права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитору;
Стосовно проблемних кредитів, щодо яких Банку економічно недоцільно вести роботу щодо подальшого врегулювання/погашення заборгованості, Банком може бути прийнято рішення про продаж шляхом відступлення прав вимоги за кредитним договорами (договір факторингу).
Порядок відступлення права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитору;
- Колегіальним органом Банку ухвалюється рішення щодо необхідності відступлення права вимоги за кредитом/реєстром кредитів.
- Відступлення права вимоги за кредитом/реєстром кредитів здійснюється шляхом проведення відкритих та прозорих торгів (аукціонів).
- Банк укладає з покупцем договір факторингу (відступлення права вимоги).
- У разі відступлення права вимоги за договорами про споживчий кредит, Банк повідомляє споживача про факт відступлення його кредиту новому кредитодавцю, у строки встановлені Законом України № 1349-IX від 19.03.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості».
- Покупцем не може бути боржник/контрагент, кінцевий бенефіціарний власник боржника/контрагента, заставодавець, поручитель або пов’язана з ними особа.
Порядок і спосіб погашення простроченої заборгованості
Погашення простроченої заборгованості необхідно здійснювати відповідно до умов кредитного договору. Погасити заборгованість можна через додаток Інтернет-Банкінг «Банк Львів», мобільний застосунок «Банк Львів», у будь-якому відділенні Банку або безготівково за реквізитами, які вказані в кредитному договорі.
У випадку відступлення права вимоги за кредитом, погашення заборгованості здійснюється згідно з вказівками нового кредитора.
Звернення щодо діяльності підрозділів Банку або колекторських компаній можна залишити:
- за адресою для листування 79008, м. Львiв, вул. Сербська, 1, Україна;
- за телефонами:
0 800 505 848 Безкоштовно по Україні
+380 32 259 60 25 Для дзвінків з-за кордону
+44 20 8157 99 00 Вартість дзвінка згідно тарифів оператора зв’язку;
- [email protected];
- відділення АТ АКБ «Львів»;
- сайт banklviv.com, меню «Комплаєнс та фінансовий моніторинг».
